1c5120194f5e5bcac13fe76384c90675.jpg

Maudgaljājana (sanskriti keeles maudgalyāyana; paali keeles mogallāna), ka Mahāmaudgaljājana, Šākjamuni üks peamistest õpilasest, kes tema väitel valdas kõige paremini imevõimeid (sanskriti keeles ṛddhi).

Budistlikes legendides leidub palju Maudgaljājana sooritatud imetegude kirjeldusi. Näiteks olnud ta võimeline looma erinevaid elusolendeid ja võtma mistahes soovitud kuju, nägema mingisse erilisse teadvuseseisundisse laskumata preetasid ja teisi tavalisele inimsilmale nähtamatuid vaime ning külastama taevaseid maailmu (kus ta selleks, et ohjeldada Šakra kõrkust, pani suure varbaga vappuma tema palee).

Tema imevõimete loetelus leidub ka see, et ta võis litsuda Meru mäe laiaks nagu oa, panna maa pöörlema nagu potikedra, pöörata selle tagurpidi või isegi tõsta Meru mäe otsa. Maudgaljājana olevat ajanud minema Māra, kes ükskord tungis tema kõhtu, soovides teda kiusata.

Maudgaljājana kõige kuulsam tegu olnud aga naagade valitseja taltsutamine, kes vihastas, kui teda söömise juures segati, keeras end ümber Meru mäe ning tõkestas Buddha ja ta 500 õpilase tee Trājastrinša taevasse. Üksnes Maudgaljājana suutis temast jagu saada, võisteldes temaga imevõimetes.

Sageli kujutatakse Maudgaljājanat Šākjamuni kõrval luitunud oranžis rüüs rändmungana, kes kannab keppi, mille nupp on metallratastest stuupa kujuline.